20 Nisan 2018 Cuma

Rufus ile usb"den format

Rufus ile usb’den format atmak için kullanabileceğimiz iso dosyalarını ve belli formatlı windows uyumlu disk dosyalarını usb’ye yazdırmak için kullanabileceğimiz programımız. Boot oluşturabileceğimiz disk yazıcı programımızdır.


Rufus nedir ?


Rufus işletim sistemleri açılışlarında, işletim sistemi açılmadan önce çalışır.  Usb gibi bilgisayara ekle olan takılabilir disklerin devreye girerek, çalışmasını sağlar. Ön yükleme boot anlamında kullanılarak, windows sistem çökmelerinde, işletim sistemi yükseltme ve windows tamir gibi bir çok işimize yarayabilecek ön yükleme ve iso gibi sıkıştırılmış tek parça olan dosyaları, usb’ye normal bir cd gibi çalışmasını sağlar.


Rufus programından önce işletim sistemi yükleme , güncelleme ve windows kurma işlemlerinde cd ve dwd gibi opsiyonlar kullanılıyordu. Ancak cd ve dwdlerin çok çabuk bozulup, çizikler sebebi romlar tarafından okunmaması problemleri ve usb’lerin yaygınlaşması ile bu programı tüm dünyada hızlıca yayılmasına sebep olmuştur. Bozulma imkanı daha az olan ve istediğinizde üstüne farklı işletim sistemi ve ön yüklenebilir, disk imajları atmanızı sağlar.


 


 


Aşağıdaki orjinal sitesinden rusuf en son sürüm indirebilirsiniz.


Rufus indir



Rufus ile usb"den format

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder