28 Mart 2018 Çarşamba

Veri tabanı yönetim sistemleri

Veri tabanı yönetim sistemleri veritabanı bilgilerimizin depolanarak yönetilmesini sağlayan, yönetilirken iç yapısında ilişkisel veritabanı yönetimi kullanan sistem diye adlandırılır. Veritabanı yönetimi sayesesinde kayıtlı verilerimizin, bir birleri ile ilişki kurarken, verilerin en sağlıklı biçimde yönetilmesini hedefleyerek yönetilmesini sağlamıştır. Bu noktada uzman kişilerin olabilmesi için Sql Server Sertifikasyon modellerini oluşturmuştur.



Veri Nedir ?


Veri bilgi iç kavramları ile oluşan işlenmemiş ham bilgi topluluğudur. Bu bilgilerin işlenmemiş, yani ham veri olan olarak bir sistemde toplanılması ile veritabanı kavramı oluşur. Bilgi işlenmiş veri topluluğuna verilen isimdir.Veritabanı yönetim sistemi ile veritabanında bulunan verileri birbirleri ile ilişkili olarak işlenerek yani bilgi seviyesinde raporlanabilmesi mümkündür.


Veritabanı Nedir ?


Veri tabanı (Database) birden fazla farklı verilerin kayıtlı olduğu, istenilen işlevsel fonksiyonlarına göre üretilmiş, verilerin kategori ile ayrılmış ve hard disk üzerinde temsili ve gerçek noktası (point) kayıtlarını tutan bir objedir. Veri sayısı durumları, verilerin yoğunluğuna bağlı olarak veritabanı boyutu meydana gelir. Veritabanı içerisinde nesneler barındırır. Bu nesneler verilerin birbirleri ile ilişkili veritabanı yönetim sistemi oluşturmasına olan sağlar.


Veritabanı Nerelerde Kullanılır ?


Veritabanı verilerin toplu olarak raporlanmasına ve bilginin yönetilmesini gerektiği yerlerde ;


  • Okullarda

  • İş yerlerinde

  • Hastanelerde

  • Karakollarda

  • Bankalarda

  • Müşteri ilişkisi yönetim sistemlerinde (CRM)

Kısacası veri yönetimi ihtiyacı olan her yerde kullanılmaktadır.


Veri tabanı toplanan bilgileri en çok web sitesinde, masaüstü programlarda kullanılmaktadır. Bu programlar işlevsel olarak son kullanıcıya istenilen veri filtreme modelleri ile sunulur. Bu verileri kullanarak yeni bilgiler oluşturarak raporlama yapılabilir. İstenilen veriyi istenilen ilişki ile sunabilirsiniz.


Örnek olarak öğrenci sistemine sahip bir okulda öğrencilerin bilgilerini, sınavdan aldığı not bilgilerini ve devamsızlık günlerini filtreleyerek sunabilirsiniz.


 


Veri tabanı Yönetim Sistemleri  (DBMS)


Veri tabanını yönetim sistemleri veritabanının en fonksiyonel şekilde, son kullanıcılara veri iletişimini sağlar.  Veri tabanını yönetim sistemleri işlemi yapabilmek için öncelikle olarak Rdbms nedir anlamak gerekiyor. Veri tabanları işlemlerinin hepsi belli kurallar ve yönetimsel fonksiyonlar kullanılarak yapılır.


 


  • İlişkisel veritabanı yönetim sistemi (Rdbms)

  • Şema oluşturarak şemaların kullanılması

  • Tablolar oluşturarak tabloların birbirleri ile ilişki kurarak kullanılması

  • Sorgulamalar yaparak ilişkisel veritabanı yönetim sistemi motorunun aktif kullanılması

  • Raporlamalar yaparak, büyük ölçekli verilerin kolay ve işlevsel durum raporlarının sunulmasını, tüm veri sistemini birbirleriyle ile ilişkili olarak yönetilebilmesini

 


 


 


 



Veri tabanı yönetim sistemleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder