16 Mart 2018 Cuma

İlk yardım acil yardım

İlk yardım acil yardım ile alakalı çoğu insanın bilmediği ve bilinmesi gereken hayati bilgilerin her insan tarafından bilinmesi öğrenilmesi gerekiyor. Hayati değer taşıyan ilk yardım bilgileri bize karşılaşabileceğimiz özel durumlarda yardımcı olacaktır. Örneğin yaralanan bir insana nasıl yardımcı olmalıyız.


 



 


İlk yardım acil yardım neler kapsar? Nasıl davranmak gerekir?


Kesik Yarası olana İlk yardım acil yardım


 


Kesik yarası olan bir kişide ilk yapmamız gereken, kesik olan yeri sterilize etme temizleme yaptıktan sonra kesik derin ise kan kaybını kan akışını durdurarak bağlanmalı.  En yakın hastane veya sağlık ocağına götürülmelidir. Bildiğiniz çok kısa bilgilerde hayati önem taşır.İlk yardım nedir ve önemi bu makalemizde detaylı sizlerle paylaşıyoruz okumaya devam edelim.


Belirli kazalar sonucu yaralanan kan kaybına uğrayan veya şok geçiren bir insanda kan dolaşımı yetersiz bir durumda olduğu ve beyne kan gitmediği için vücudumuzda hayati faaliyetleri riske girebilir. Şok genellikle yaralanmalar, kan kaybı, korku, trafik kazaları, kandaki sekerin artması veya azalması başlıca nedenleridir.Detaylı ilk yardım teknikleri yaralanma türlerine göre farklılık göstermektedir.


Kırık ya da Çıkık için İlk yardım acil yardım


Belli olan bir nedenden dolayı kırık yaşayan birine yapılması gerekenler; İlk yardım acil yardım


Yapabilmenin en önemli yanı; Hastayı oynatmamak ve kırık olan yeri sert bir cisimle bağlayarak sabitlemek gerekir. Trafik kazalarında kırık,  ezilme gibi durumlarla karşılaşabiliriz. Ezilen bölgelere hızlı bir şekilde tedavi edilmesi gerekir. Aksi takdirde kangrene çevirerek ciddi istemediğimiz sonuçlar doğurur.


Vücudumuzun her han gibi bir yerine bir şey saplanmışsa kendi başımıza çıkarmamalıyız.  Dengeli ve sabit bir durumda hastaneye götürmeliyiz.  Günümüzde ilk yardımla alakalı bilmemiz gereken o kadar çok bilgi var ki en azından kısa ve öz olarak anladığımızda ilk müdahalelerde daha etkin bir hayati rol oynamamız ve yardıma ihtiyacı olan kişiye yardımcı olabiliriz.  Her insanın başına gelebilecek durumlardır.  Kesinlikle ilk yardımla alakalı konuları araştırmalı ve bilgilenmeliyiz.



Yanık İlk yardım acil yardım


Yanık durumlarında ise birinci derece yanıklar büyük bir sorun teşkil etmez.  Sadece kızarıklık, kabarma gibi durumlar meydana gelir. İkinci derecedeki yanıklarda doğru bir müdahale sonucunda kısa bir zamanda atlatabiliriz. Üçüncü derece yanıklarda ise vücudumuzun herhangi bir yerin de yanık derin ise kavrulma gibi aşırı ağrı yapıyorsa, vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır. Eğer yapabileceğimiz ilk müdahale yanık olan yere soğuk su ile beraber yanığın olduğu bölgeye bez veya örtü atarak müdahale edip ambulans çağırabilirsiniz. Evinizde, ofisinizde, bulunduğunuz ortamlar da her han gibi bir yanma olayı ile karşılaşmak istemiyorsanız çok dikkatli olmanız gerekiyor. Evimizde veya iş yerimizde duman sensörü olması gerekiyor. Her duruma karşı çıkabilecek yangından dolayı duman sensörü kolaylık sağlayacaktır. Sigara kullanıyorsak, alkol de tüketiyorsak bulunduğumuz ortamda farkında olmadan alkolün de etkiyle istenmeyen bir yangına sebebiyet verebiliriz. Bir anlık dalgınlık her şeyi yakıp yıkmasına neden olabilir. Yanıcı maddeleri evimizde veya iş yerinde bulundurmamak gerekiyor. Bu tür yanıcı maddeleri boş beton olan bir yerde muhafaza etmek önemlidir.



Kalp Krizi İlk yardım acil yardım


Kalp krizi geçiren bir kişinin kalp damarının tıkanmasından dolayı gelişir.  Bundan dolayı ölümle sonuçlanabilir. Kalp krizi esnasında yanınızda kimse yoksa en yakınınıza durumunuzdan bahsetmek gerekir. Size ulaşabilecek yakınlarınız için kapının veya camın açık bırakılması, balgam çıkarır gibi kuvvetli öksürük çıkarmak, bir bardak su ile aspirin içip kanı sulandırmak, yardım gelene kadar ya oturarak sırt üstü yatarak ayakların altına yastık koyarak havada tutmak kalp krizi esnasında yapabileceğimiz önemli müdahalelerdir.  Bu belirtilenler dışında kesinlikle bir şey yememek ve içmemek hiçbir şekilde duş almamak gerekiyor. Yanınızda biri varsa durum kontrol altına alınabilir. Eğer yanınızda kimse yoksa cep telefonu ile hızlıca gelebilen en yakın kişiye durumu izah etmek gerekiyor. Bunun dışında bolca öksürerek kalbe kan akışı pompalanmasını sağlamalıyız. Yakınlarınızın gelmesini beklemek gerekiyor. Kalp krizi geçirme riski altında olan kişiler, kilo sorunu olanlar,  şeker hastalığı olanlar, sigara içenler, alkol kullananlar risk altındadır. İlk yardım acil yardım müdahalelerinden bayılma,  beyne giden kan akışının azalmasından kaynaklanır.  Genellikle korku, kaygı, kapalı alan,  alkol,  uyuşturucu,  zehirlenme, kafa travması gibi nedenlerdir. En basit olarak bayılan birine soğuk su ile el yüz yıkanmalı yahut keskin bir kolonya koklatılmalıdır.  İlk yardım acil yardım ile alakalı konularda bilgi sahibi olmak hayat kurtarır. Her şey sağlık için sağlıklı yaşam için neler yapilmali inceleyebilirsiniz.



İlk yardım acil yardım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder