5 Haziran 2017 Pazartesi

C# klasör veya dosya silme

C# klasör veya dosya silme



İçeriği boş klasörleri silmek için Directory sınıfının Delete() metodundan yararlanabilirsiniz. Aşağıda verilen satırlar sayesinde ile önce “C:” sürücüsünün kök klasörünü geçerli klasör olarak seçtim. Ardından daha önce hazırlamış olduğum klasörü Delete() metodu ile sildim.


System.IO.Directory.SetCurrentDirectory(“C:\\”);


System.IO.Directory.Delete(“Test”);


Delete() metoduna parametre olarak verdiğiniz klasörün alt klasörleri ve içerdikleri bütün dosyalarla birlikte silinmesini istiyorsanız Delete() metoduna 2. parametre olarak true sabitini kullanmalısınız. True yerine false kullanırsanız boş olmayan veya alt klasöre sahip klasörler Delete() metodu tarafından silinmez.


System.IO.Directory.Delete(“Test”, true);


Bir klasörü içerdiği bütün dosyalar ile birlikte başka bir yere taşımak istiyorsanız Directory sınıfının Move() metodunu kullanabilirsiniz. Move() metodu kaynak ve hedef klasörleri parametre olarak almaktadır. Klasör taşıma işlemi sırasında klasörün adını değiştirebilirsiniz. Bu metodun nasıl kullanıldığını anlatmak için kullandığım bilgisayarın “C:” sürücüsünde “\Test” adında bir klasör hazırladım. Bu klasörü içerdiği bütün dosyalar ile birlikte “D:” sürücüsüne taşımak isteseydim aşağıda verdiğim satırı işletirdim.


System.IO.Directory.Move(“C:\\Test”, “D:\\Test”);


Herhangi bir sürücü ve klasördeki bir veya birden fazla dosyayı bir seferde silmek istiyorsanız Delete() metodundan yararlanabilirsiniz. Delete() metodunun nasıl kullanıldığını anlatmak için forma “Sil” adında bir düğme yerleştirdim ve bu düğmenin Click metodunda File sınıfı­nın Delete() metoduna yer verdim.


private void Sil_Click(object sender, EventArgs e)



System.IO.File.Delete(“C:\\Test\\psp.exe”);



Bu metodu işletirseniz belirtilen dosya silinir. Copy() metodunda olduğu gibi bir seferde birden fazla dosyayı silmek için joker karakterlerden yararlanabilirsiniz. Silinecek dosyaların adla­rını bir değişkene aktarıp bu değişkeni Delete metoduna parametre olarak verebilirsiniz.



C# klasör veya dosya silme

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder