6 Mart 2016 Pazar

Alevi Fıkrası

Şimdi bizim bir divane dede varmış maraşta, Adamın birinin çocuğu ağar hastalanmış, bir çok doktor tabip gezdirmiş çare bulamamış.Biride demişki yaw hele şu alevinlerin dedesine birde ona rica et  git bakalım o ne yapacak ?


Adam gelmiş ;Ağ baba benim çocuğum hasta gel hele bir hayır duası et falan, tabi ağ baba demişki bana bir at verirsen gelirim.Adam demişki canın saolsun atın ne kıymeti var tabi ağa baba gelmiş.


Gelmiş çocuk odada rahatsız tabi yatalak koma halinde;


Oğlum çocuğu benimle baş başa bırakın hepiniz dışarı çıkın.Neyse dışarı çıkarmışlar, akşam karanlık bastırdıktan sonra babası gitmiş kapıyı dinlemiş bakalım dede ne biçim dua edicek ?


Dede başlamış içerden ; Bunu sabaha bırakma öldür, yapma bunu sabaha bırakma falan boyna öyle.


Sabah olmuş adam içeri girmiş bakmış çocuk biraz iyi.Ertesi gün dede yine dua ederken adam tekrar dinlemiş;


Dede içerden başlamış ; Bunu niye bırakıyorsun niye öldürmüyorsun falan….Adam ertesi sabah tekrar içeriği girmek istediğini söylüyor ve içeri giriyor bakıyorki çocuk biraz iyi, çocukda diyorki babam karnım aç.Adam çocuğuna biraz ekmek indiriyor karnını doyuruyor.


Dede diyorki ; Oğlum çocuk daha iyi ben daha gideyim, hadi eyvallah.


Adam Sen bilirsin dede demiş ve sonra eklemiş dede atında hazır ha !.


Biraz evden uzaklaşıp çekip gidiyorlar ve adam dayanamıyor soruyor.Dede diyor sen hiç Allah’dan korkmuyorsun 3 gündür benim yavrumun ölümünü istiyorsun ?


Dede : Ulan oğlum benim aram nerde onla iyi ? Ben dedim öldür benim inadıma iyi.Ben iyi et deseydim benim inadıma öldürürdü.


Fıkayı Canlı Dinlemek İçin




Alevi Fıkrası

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder