26 Şubat 2016 Cuma

Bilgisayarım bozuldu ne alsam ?

Bilgisayarım bozuldu


Samsung vs toshiba

Masaüstü bilgisayar problemim


Masa üstü bilgisayarlardan kullanıyordum. Yakın zamanda format attırdım formattan sonra bilgisayarım biraz daha iyi duruma geldi. Yaklaşık 3 ay kadar bir zaman geçtikten sonra paso kapandı açıldı paso kapandı açıldı en sonunda babam bilgisayarcıya götürdü bilgisayarımı. 15 gün içerisinde yaptılar eve getirdik tekrar bozulmaya başladı sürekli bir şekilde kapanıp açılıyordu babamlar inanmıyordu daha yeni yaptırdık nasıl olur nasıl ikide bir kapanır o kadar para verdik yaptırdık gibi sitemlerde bulunmaya başladılar . bir gün aile fotoğraflarımıza bakarken bilgisayar kendi kendini kapatıp açmaya başladı babamlarda ben yapıyorum sandı yaptırdığımız yere babam kasayı alıp götürdü bu sefer kızın yanlış sitelere giriyor o yüzden bilgisayara virüs giriyor o yüzden kapanıyor dedi. Hadi şimdi babama mı dert anlatıyım adam üzerime suç atıyor ona mı yanayım. Babam tekrar yaptırdı getirdi bilgisayarı yine aynı şekilde kapanıp açılmaya başladı sürekli bir şekilde en sonunda babamlarda artık dayanamadı bilgisayarcıya götürdü ya bu bilgisayarı adam akıllı yaparsın yada senden şikayetçi olurum gibisinden bir cümle kullandı adam ilk inanmadı babam şikayetçi olunca anladı. Kasayı o bilgisayarcıdan alıp daha iyi bir şekilde yapan bir yere götürdü ve bilgisayarım şuan gayet iyi durumda çalışıyor. Bu tür konularda maliyeti kafanıza takmayın daha iyi bir yerde yaptırın 20 TL fazla verin. Sürekli bozulmasındansa daha iyi.


Yakın zamanda aldığım bir samsung marka laptopu aldıktan 2 ay sonra bir problemle karşılaştım. Ve aldığım yere götürdüğümde servise verileceğini ve kullanıcı hatası olup olmadığını anlamak için laptopumu servise gönderdiler. 5 gün sonra geri dönüş yapıldı ve laptopum normalde üretim hatası olarak elektrik kaçırma probleminden dolayı bana yeni bir laptop verileceğini yakın zamanda ellerine ulaşacağını eğer fiyat farkı ödersem başka bir laptop ile değişimi yapılabileceği söylendi. Telefonda biraz beklemeyi ve aldığım laptopun aynısından istediğimi belirttim. Yaklaşık 2 ay kadar bir zaman geçtikten sonra laptopu aldığım yere gittim bilgi alabilmek için gittiğimde biraz daha zaman geçmesini ürünün hala ellerine geçmediğini geçtiği zaman direk yolluyacaklarını ve yakın zamanda gelme ihtimali olduğu söylendi. Biraz daha zaman geçtikten sonra tekrar gittiğimde laptopun aynı modelinden artık üretilmediğini ve başka bir laptop ile değişimi yapılabilineceğini belirttiler. Bende aynı ürünü istediğimi ve fiyat farkı istemediğimi söylediğimde çok ters bir tepki ile karşılaştım. Sanki hata bendeymiş gibi bir yaklaşımda bulunuldu.ve ürünümü başka bir ürünle değiştirmek zorunda kaldım. Olan bana oldu hem maddi açıdan biraz daha fazla zorlanmış oldum ve diğer beğendiğim bilgisayar yerine pek iyi bulmadığım beğenmediğim bir bilgisayarla değiştirmek zorunda kaldım keşke başka bir firmadan başka beğendiğim bilgisayarı alsaydım böylelikle hem bu kadar sorunla uğraşmamış olurdum .


Samsun notebookların hepsi kötü demiyorum kimsenin hakkını yemeğe gerek yok.Adil olarak bakıldığında çokda karşılaşılacak bir problem değil ama ben yinede sizlere notebook tavsiyelerimde

Samsung notebook


bölümünden bütçenize uygun olarak alabileceğiniz en donanımlı bilgisayarı almanızı tavsiye ederim.

Garanti bölümünden bakıldığında 2 yıl garanti veriyolar.Eğer Teknosa gibi alışveriş firmasından yapıyorsanız bilgisayarınızı cuzi bir ücret karşılığında sigortalattırıp , çalınma,kırılma ve bunun gibi birkaç önemli probleme çözüm sağlayabilirsiniz.


Bilgisayarınız çalınırsa ücretini almak zevkli bir durum.Peki bu sigorta fiyatları nekadar ? 80 ile 450 TL arasında değişen notebook sigorta fiyatları almış olduğunuz bilgisayarın fiyatı ve donanımına göre değişir.


toshiba qosmio


mükkemmel yakın tasarım ve şıklık ile tüm oyun ve multi media desteği ile işinizi görebileceğine emin olabilirsiniz.


Toshiba Qosmio kullanımında püf noktaları


Bilgisayar alt yapısı ve donanımı kuvvetli olduğu hiç her türlü oyunu ve yada ağır programları kullanabilirsiniz.Örneğin Call of Duty Modern warfare 2 indir ile test edip performansını olağan üstü buldum.

Sql server 2012 programını kurarak ne kadar hızlı çalıştığınıda test ettim. Ancak bilgisayarda karşınıza çıkabilecek ve uzun zaman sonra anlayabileceğiniz ufak püf noktası 1 yıl içerisinde yoğun dvdrom kullanımından kaynaklı okuma ve yazma problemleri ile karşılaşabilirsiniz.


notebook alt tarafında bulunan fanın iyi çalışması için altında soğutucu kullanmanız tavsiye edilir.Toshiba notebook tamirlerinde en çok chipset değişimi problemi ile karşılaşabilirsiniz.

Çözüm olarak battaniye yorgan yada altını sıcak tutacak hiç bir ortamda bulundurmadan gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz.



Bilgisayarım bozuldu ne alsam ?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder